Etelä-Karjalan Kirkkomusiikkipiirin 40 vuotta

Hallituksen jäsenet

varapuheenjohtaja = vpj

Sihteeri ja taloudenhoitaja
Suomen Kirkkomusiikkiliiton Etelä-Karjalan piirin Perustava kokous 20.5.1975Puheenjohtajana kokouksessa toimi Juha Kuparinen Suomen kirkkokuoroliitosta
Kokouksen sihteerinä toimi Eero Haimila
1975Antti SuniEero Haimila, Kalevi Mäkinen, Martta Salmi, Erkki Toivakka
1976Antti SuniEero Haimila, Ellen Kaita, Emilia Kaulinen, Erkki Toivakka, Veikko RuskeapääEllen Kaita
1977Eero HaimilaJaakko Hulkkonen. Kalevi Mäkinen, Anja ja Yrjö Jäppinen, Eero Pyysalo, Raimo LehtinenEllen Kaita
1978-1979Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Kari Laine, Anja ja Yrjö Jäppinen, Tellervo Joronen, Raimo LehtinenAnja Jäppinen
1980-1981Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Kari Laine, Kerttu Lavaste, vpj Raimo Lehtinen. Varalle Kauko Matikka, Teuvo Karjalainen1.10.1980 alkaen Anna-Liisa Rämö
1982Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Kari Laine, Kerttu Lavaste, vpj Raimo Lehtinen. Varalle Kauko Matikka, Teuvo KarjalainenAnna-Liisa Rämö
1983Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Kerttu Lavaste, vpj Raimo Lehtinen.Varalle  Kauko Matikka, Raimo MuukkaAnna-Liisa Rämö
1984Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Kerttu Lavaste, vpj Raimo Lehtinen, varalla Kauko Matikka, Raimo Muukka

1.1.-31.8.Anna-Liisa Rämö

1.9.-31.12. Marja Jauho

1985Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Kerttu Lavaste, vpj Raimo Lehtinen. Varalle Kauko Matikka, Raimo MuukkaMarja Suomalainen
1986Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Kerttu Lavaste, vpj Raimo Lehtinen, varalla Pentti Luukko, Irma LuukkainenMarja Suomalainen
1987Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Irma Luukkainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla Pentti Luukko, Timo HytönenMarja Suomalainen
1988Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Irma Luukkainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla Pentti Luukko, Timo Hytönen

1.1.-31.7. Marja Suomalainen

1.8.-31.12. Toini Heinonen

1989Eero HaimilaJaakko Hulkkonen, Teuvo Karjalainen, Irma Luukkainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla Soili Lehteinen, Timo HytönenToini Heinonen
1990Eero HaimilaJuha Ruotsila, Teuvo Karjalainen, Irma Luukkainen, Raimo Lehtinen, Soili Lehteinen, Timo HytönenToini Heinonen
1991Eero HaimilaIrma Luukkainen, Juha Ruostila, Teuvo Karjalainen, vpj Raimo Lehtinen,varalla Soili Lehteinen, Timo HytönenMarjo-Riitta Lipiäinen
1992Eero HaimilaVäinö Vanhanen, Ritva-Liisa Markkula, Teuvo Karjalainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla Soili Lehteinen, Kalevi Junnikkala

1.1.-31.3. Marjo-Riitta Lipiäinen

1.4.-31.12. Toini Heinonen

1993Eero HaimilaVäinö Vanhanen, Ritva-Liisa Markkula, Teuvo Karjalainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla Soili Lehteinen, Kalevi JunnikkalaToini Heinonen
1994Eero HaimilaVäinö Vanhanen, Ritva-Liisa Markkula, Teuvo Karjalainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla Soili Lehteinen, Timo HytönenToini Heinonen
1995Eero HaimilaVäinö Vanhanen, Ritva-Liisa Markkula, Teuvo Karjalainen,vpj Raimo Lehtinen, varalla Soili Lehteinen, Timo HytönenToini Heinonen
1996Eero HaimilaVäinö Vanhanen, Ritva-Liisa Markkula, Teuvo Karjalainen, vpj Raimo Lehtinen, varalla  Soili Lehteinen, Timo HytönenToini Heinonen
1997Eero HaimilaSoili Lehteinen, Timo Hytönen, Ritva-Liisa Markkula, vpj Raimo Lehtinen, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläToini Heinonen
1998Eero HaimilaSoili Lehteinen, Timo Hytönen, Ritva-Liisa Loimas ent. Markkula, vpj Raimo Lehtinen, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläToini Heinonen
1999Eero HaimilaSoili Lehteinen, Timo Hytönen, Ritva-Liisa Loimas, vpj Raimo Lehtinen, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläToini Heinonen
2000Eero HaimilaSoili Lehteinen, Timo Hytönen, Irma Grandell, vpj Raimo Lehtinen, varalla Heikki Kokko, Hannu Perälä

Toini Heinonen

2001Timo HytönenRaili Tervonen, Silja Peltonen, Irma Grandell, Raimo Lehtinen, vpj Jarkko Lavaste, varalla Heikki Kokko, Hannu Perälä

Toini Heinonen1.1.-30.4.

Voitto Teräväinen1.5.-31.12.

2002Timo HytönenRaili Tervonen, Silja Peltonen, Irma Grandell, Raimo Lehtinen, Jarkko Lavaste, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläVoitto Teräväinen
2003Timo HytönenRaili Tervonen, Irma Grandell, Raimo Lehtinen, vpj Jarkko Lavaste, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläVoitto Teräväinen
2004Timo HytönenRaili Tervonen, Irma Grandell, Lasse Ehrling, Jarkko Lavaste, varalla Heikki Kokko, Hannu Perälä

Voitto Teräväinen

2005Timo HytönenPeltonen, Irma Grandell, Lasse Ehrling, Jarkko Lavaste, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläVoitto Teräväinen
2006Timo HytönenRaili Tervonen,  Irma Grandell, Lasse Ehrling, vpj Jarkko Lavaste, varalla Heikki Kokko, Hannu PeräläVoitto Teräväinen
2007Samuli SaarelaLasse Ehrling, vpj Jarkko Lavaste, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Sakari Haverila, Pirkko NokkonenVoitto Teräväinen
2008Jouko KorttilalliLasse Ehrling, vpj Jarkko Lavaste, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Sakari Haverila, Pirkko NokkonenRaili Tervonen
2009Jouko KorttilalliLasse Ehrling, vpj Jarkko Lavaste, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Sakari Haverila, Pirkko NokkonenRaili Tervonen
2010Lasse EhrlingJouko Korttilalli, Jarkko Lavaste, Pirkko Nokkonen, Pirjo Salminen, varalla Antero Inkinen, Tuula Juutinen

Anja Salo

2011Lasse EhrlingJarkko Lavaste, Pirkko Nokkonen, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Antero Inkinen, Tuula JuutinenAnja Salo
2012Marja-Liisa VertanenJarkko Lavaste, Helena Melkko, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Sinikka Komi, Salla PalokangasAnja Salo
2013Marja-Liisa VertanenJarkko Lavaste, Helena Melkko, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Sinikka Komi, Salla PalokangasAnja Salo
2014Marja-Liisa VertanenIlpo Sientola vpj., Salla Palokangas, Pirjo Salminen, Raili Tervonen, varalla Sinikka komi, Johanna Sientola

Anja Salo

Pirkko Hakoköngäs

2015Ilpo SientolaMarja-Liisa Vertanen vpj.,Aino Juntunen, Salla Palokangas, Pirjo Salminen, varalla Sonja Holmroos, Johanna SientolaPirkko Hakoköngäs
2016Ilpo SientolaMarja-Liisa Vertanen vpj, Aino Juntunen, Pirjo Salminen, Johanna Sientola, varalla Sonja Holmroos, Tea LavastePirkko Hakoköngäs
2017Ilpo SientolaMarja-Liisa Vertanen vpj, Aino Juntunen, Pirjo Salminen, Johanna Sientola, varalla Tea Lavaste, Olli LehtolainenPirkko Hakoköngäs
2018Ilpo SientolaMarja-Liisa Vertanen vpj, Aino Juntunen, Pirjo Salminen, Johanna Sientola, varalla Raili Tervonen, Olli LehtolainenPirkko Hakoköngäs
2019Ilpo SientolaMarja-Liisa Vertanen vpj, Aino Juntunen, Pirjo Salminen, Johanna Sientola, varalla Raili Tervonen, Olli LehtolainenPirkko Hakoköngäs
2020Ilpo SientolaMarja-Liisa Vertanen vpj, Aino Juntunen, Pirjo Salminen, Johanna Sientola, varalla Johannes Vesterinen, Olli LehtolainenPirkko Hakoköngäs

3. Kuorot ja laulajat

Piirin alkuvuosina toiminta oli vilkasta ja osallistuminen yhteisille Etelä-Karjalan Kirkkomusiikkijuhlille, joita oli pidetty jo ennen piirin perustamista, oli innokasta.  Vuosilta 1975-1978 ei ole tilastotietoja. Vuonna 1979-1980 Etelä-Karjalan kirkkomusiikkipiirissä toimi 19 kuoroa, joissa lauloi kaikkiaan 540 laulajaa. 1990 kuoroja oli 17, mutta laulajien määrä oli jo pudonnut 370:een. Vuonna 2000 oli tapahtunut parannusta, kuoroja oli 18 ja laulajia 375. Viime vuonna 2014 piirissämme toimi 15 seurakunta- tai kirkkokuoroa, joissa lauloi 280 aikuisjäsentä. Lisäksi toimi 7 lapsi- tai nuorisokuoroa, joissa laulaa 80 jäsentä.

Taulukko 2. Etelä-Karjalan kirkkomusiikkipiirin kuorot ja laulajat

vuosikuorojalaulajiaLapsi- ja nuorisok.